Nog maar 1 nachtje slapen……. - Reisverslag uit Macau, Macau van Joris en Leonie Velders-Romijn - WaarBenJij.nu Nog maar 1 nachtje slapen……. - Reisverslag uit Macau, Macau van Joris en Leonie Velders-Romijn - WaarBenJij.nu

Nog maar 1 nachtje slapen…….

Door: jorisenleonie

Blijf op de hoogte en volg Joris en Leonie

01 Januari 2012 | Macau, Macau

Gelukkig nieuwjaar!!!! We hopen voor jullie allemaal op een mooi, gelukkig en gezond 2012. Wij hebben gisteren 7 uur eerder dan jullie oud en nieuw gevierd in Kuala Lumpur. Erg leuk om dit in zo’n grote stad te vieren, maar wel heel anders dan thuis (geen oliebollen, geen geknal de hele dag, geen geur van kruiddamp als je het huis uitstapt, geen rode straten van de duizend knallers en geen ambulance om 5 over 12….). We gingen rond 10 uur naar de Petronas Towers, waar het vuurwerk afgestoken zou worden. Wij hebben hier erg gelachen om de slechtste MC ooit die de tijd ging volpraten door aan iedereen persoonlijk te vragen waar hij/zij vandaan kwam. Aangezien de meeste mensen uit Maleisië, Iran of Indonesië kwamen en het er erg veel waren, was het redelijk suf, waardoor het erg lachwekkend werd. Om 5 voor 12 werden de locals actief (ze werden wakker en stonden op, aangezien ze de hele tijd op de grond hadden gezeten/geslapen) en er werd super hard geschreeuw tijdens het prachtige vuurwerk. Om 10 over 12 was het afgelopen en ging iedereen naar huis. Wij zijn nog even naar een ander plein gegaan waar een groot feest gegeven werd. Ook dit was erg apart, er wordt namelijk niet gedronken aangezien de meeste mensen moslim zijn, maar iedereen gaat helemaal los (beetje ongecontroleerd, dus we hebben een paar klappen en schoppen ontweken haha). Om 1 uur zei de DJ ‘’we have to stop, bye bye’’ en dus ging de muziek uit en ging iedereen naar huis of naar een club. We hebben dus maar lekker champagne in ons hotel gedronken en samen geproost op een mooi nieuw jaar.

We waren vorige week gebleven bij ons bungalowtje aan het strand op Koh Phangan. We hadden heel erg gehoopt dat het beetje beter weer zou worden, maar helaas zijn de golven enorm gebleven en was de wind ook niet echt lekker, dus hebben we veel gechilled in ons hutje ipv bij het zwembad/op het strand. Maar we hadden een filmkanaal dus hoefden we ons niet te vervelen (gelukkig iets anders dan Sandra Bullock en zombies zoals in Bangkok :)). Na het heerlijke kerstdiner op eerste kerstdag (gekke macaroni met enorm zoete tomatensaus en onbestendige stukjes vlees) gingen we met een stel uit Duitsland en een stel uit L.A naar de full moon Christmas party. We hebben echt een top avond gehad, ookal was er geen maan en waren er geen 30.000 mensen. Het was het raarste feest waar we ooit geweest zijn maar het was echt geweldig. De sfeer was erg goed en we hebben erg gelachen om de meest rare types die rond lopen op het strand en om wat er allemaal op hetzelfde moment in de zee kan gebeuren (mensen staan in de branding te plassen, te kotsen, zijn aan het zwemmen of hebben seks…..:s Why??? Bah!!!!). Tweede kerstdag was een brakke-ik blijf lekker in bed liggen en film kijken, maar ik moet ook mijn tas nog inpakken-dag. We wilden graag een echt kerstdiner doen, maar in ons hotel deden ze niet echt aan kerst en we lagen iets te ver afgelegen om iets anders te zoeken, dus was ons ‘’echte’’ kerstdiner noodlesoep, loempia’s en pizza…… Het was een rare kerst en volgend jaar zijn we gewoon weer lekker thuis, beloofd!

Dinsdag gingen we op pad; een lange reisdag voor de boeg van Koh Phangan naar Kuala Lumpur. We hebben er in totaal 24 uur over gedaan (in die tijd kun je dus ook heen en terug vliegen van Amsterdam naar Bangkok…) We zagen enorm op tegen deze lange dag, die na een uur in de taxi begon met een 3 uur durende boottocht. Ons trauma was toch nog niet helemaal verwerkt blijkbaar, want we waren al misselijk toen we de boot opgingen. Maar toen we eenmaal op weg waren viel het alles mee en hebben we lekker geslapen. Toen volgde een stuk in een ‘’vip’’ bus en ineens in de middle ofnowhere moesten we eruit en overstappen naar een minivan, die echt bom vol geladen werd…. Terwijl tijdens deze 6 uur durende tocht Joris’ benen langzaam afstierven lag Leonie lekker te slapen….. Toen 2 uurtjes wachten en daarna 9 uur in een echte VIP bus op weg naar Kuala Lumpur. Om 5 uur in de nacht kwamen we hier aan en stopte de bus practisch naast het hostel wat we geboekt hadden :D Jippie!!! We waren een beetje bang dat we moesten wachten met inchecken tot 13 uur, maar de bedjes waren nog vrij en om 6 uur lagen we heerlijk in ons dorm met 22 andere snurkers (de dag ervoor moesten we om 6 uur opstaan om met de taxi naar de boot te gaan en de dag dáárvoor lagen we net op bed na het full moon feest, dus ons ritme was lekker door de war :P) De lange reisdag is ons alles meegevallen en we waren maar 1 dag kwijt met reizen ipv 2 of 3!

Woensdag, donderdag, vrijdag en zaterdag hebben we weinig gedaan :) , beetje rondlopen in KL, filmpjes kijken, koffie leuten, van het uitzicht vanaf het dakterras van het hostel genieten en vroeg naar bed. We hebben ons eerste momentje gehad dat heel erg trek hadden in NL-eten. We zijn redelijk moe van rijst en het vieze zoete brood. We hebben een tijd op een bankje gezeten in een shopping mall en enorm zitten verlangen naar bruin brood met pitten en melk en maisbrood en hagelslag en snijkoek en andijviestampot en….. Joris ging hierna zo vervelend doen dat hij hoopte dat Leonie hem naar huis zou sturen. :) (we verlangden niet eens paprikachips en kroketten, maar gewoon echt ‘’normaal eten’’ wat we misten en hier mogen we van onszelf over dromen omdat we allebei al bijna 10 kilo afgevallen zijn :D hoi hoi hoi) Verder hebben we weer een ochtend bij de self service wasserette gezeten (wat fijn is want het is goedkoop en je weet dat je was schoon wordt en niet in de sloot gewassen wordt :)) . Hilarisch is het ook want de locals gaan zich allemaal met je was bemoeien terwijl ze zelf hun vuile dekbedden in de droger willen wassen, hun droge was in de droger gooien en zoveel waspoeder gebruiken dat wij even bang waren dat de wasmachines door al het schuim zou ontploffen. Wij ruiken in elk geval weer lekker fris, naja onze kleren dan haha.

Met oud en nieuw hebben we onszelf even verwend na alle dorms met een luxe hotel wat midden in de stad lag zodat we na het feest niet heel ver naar huis moesten lopen. Wat een heerlijk hotel was dat!!! Lekker zwemmen op het dak van het restaurant tussen de wolkenkrabbers en een ontbijt waar zoveel keus was dat we eerst een paar rondjes moesten lopen om te zien waar we allemaal uit konden kiezen. We kregen zelfs post op onze kamer en Leonie schrok ’s nachts wakker van iemand bij de deur, maar de krant werd vroeg op de kamer bezorgd…. We vonden het jammer dat we vanmorgen weer weg moesten en toen Joris nog bezig was met het inpakken van zijn tas heeft Leonie een afscheidsbrief aan het heerlijke grote bed geschreven.

Deze week wordt een drukke week want er staan 3 landen op het programma. Vanmorgen zijn we naar Macau gevolgen, waar we straks de nieuwjaarsduik gaan doen en morgen Leonie’s verjaardag gaan vieren. We gaan een dagje naar Hong Kong en dan vliegen we woensdag naar Borneo Maleisië en gaan we op zoek naar wilde oerang oetangs. We hebben het ware Azië in Maleisië (peninsula/vaste land) nog niet echt gevonden. We vinden het toch te westers om het Malaysia truly asia te noemen (bv: de bussen gaan op tijd, mensen rennen naar metro die om de 3 minuten gaan en er lijken verkeersregels te zijn). Misschien vinden we het op Borneo……

We zijn inmiddels al over een derde van de reis…. Over 29 weken zijn we alweer terug en volgens onze waarbenjij.nu is dat nog 201 nachtjes :) en mama’s: tegen die tijd graag op het boodschappenlijstje zetten: (zie bovenstaand…..) tot volgende week, dan proberen we de blog weer wat korter te maken

Liefs
Joris en Leonie

Voor foto’s en filmpjes: https://picasaweb.google.com/109404110026586699277/Week17NogMaar1NachtjeSlapen?authuser=0&authkey=Gv1sRgCOvVzJKl4NK4Sw&feat=directlink

• 01 Januari 2012 - 17:51

Lenny:

Nee, je blog hoeft niet korter! ik geniet van het lezen ..heerlijk!29 weken is gewoon zes maanden! Het duurt dus nog even voor je stamppotandijvie kunt eten....

• 01 Januari 2012 - 19:58

Lucie Snoepjes Markt:

Ik kijk elke week uit naar die verhalen van jullie, hou ze maar lekker lang, smullen voor mij. Zeker voor jullie. Mis de dropjes op je boodschappenlijst voor mama.

• 01 Januari 2012 - 23:18

Hannek:

Gelukkig nieuwjaar! Zal wel maf zijn ja om het zo anders te vieren! Maar wel lekker aan het genieten dus.. behalve de lange reizen die jullie maken dan ;)! Poeh he! Ik ga morgen lekker n paar daagjes weg naar Duitsland! Onze eerste trip met de auto :) woeoeh! Fijne verjaardag! o dat is al! Al 17 minuten :) Geniet ervan! Xx

• 02 Januari 2012 - 08:11

Henk:

Wat een feestje weer om jullie verslag (en de vorigen) te lezen. Gefeliciteerd met je verjaardag Leonie, inmiddels tussen de Orangs? Leuk gezelschap om je verjaardagstaart mee te delen! 10 kilo, niet slecht, zijn die foto's dus toch niet versmald naar 80%. Joris is en blijft een handige photoshopper. Op 1/3 van de reis en nu al aftellen? Geintje zeker, je hebt nog 2/3 voor de boeg (het glas is dus nog meer dan half vol!!). Benieuwd hoe de gordel van smaragd jullie bevalt en dus naar het volgende verslag. Blijf genieten! Groet, Henk.

• 02 Januari 2012 - 10:53

O En O En Ton:

Leonie hartelijk gefelicteerd met je verjaardag vele jaren ingoede gezondheid ook Joris gefeliceerd verder fijne vacantie en goede reis naar het het volgende.Gr van ons liefs.

• 02 Januari 2012 - 12:40

Carola:

Leuk leuk leuk weer!!! :D
    Hilarisch weer dat verhaal over de full moon party! ;) xxxx

• 02 Januari 2012 - 13:30

Ineke En Chris:

Leonie hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele jaren in goede gezondheid samen met Joris.

groetjes en kussen van Ineke, Chris en Guus